Visual Design Thinking is een methodiek gebaseerd op het Design Thinking proces gecombineerd met elementen van Workshop Facilitatie, Changemanagement, proces-mapping, en Start-up Development.

Visual Design thinking is een methode om in alle stappen van het proces of organisatie een makkelijke en toegankelijke manier van Denken, Samenwerken en Communiceren.

Visuals vormen een natuurlijk filter:

  • Kun jij je idee delen zonder lange verhalen of jargon?

  • Maak relaties zichtbaar, werkt jou model in context?

  • Breng het sociale element tot leven, herkent jou doelgroep zichzelf in jou verhaal?

Ga aan de slag met nieuwe ideeën zonder misverstanden, Jargon, dikke rapporten of saaie presentaties.

Think, Collaborate, Share

Visual desing thinking volgt 3 iteratieve fases die op elkaar door bouwen dankzij complementaire methodes en tools sets. Iedere fase volgt het Verzamel -Filter -Test, proces dat origineel uit het product ontwerpen komt en ontwikkeld is tot de kern van Design thinking.

Dit betekend dat we op gestructureerde manier op avontuur kunnen gaan! Er is ruimte om in alle richtingen te brainstormen zonder dat we de weg kwijt raken.

  • Haal overzicht uit de chaos en ontdek nieuwe ideeën.

    Filter: Leeg je hoofd en en maak de chaos overzichtelijk.

    Gedeelde taal: Hebben jou collega’s het zelfde beeld in gedachten? Maak het gesprek toegankelijk door jargon te vertalen naar concrete beelden.

    Kader: Maak de uitdaging duidelijk. Plaats jou project in de passende context en formuleer zichtbare doelen.

  • Van idee naar breed gedragen strategie.

    Inzicht: Deel jou idee en verzamel verschillende perspectieven. Verbreed jou overzicht en ontdek blinde vlekken

    Verhaal: Wat is belangrijk? Filter hoofd en bijzaken door verhalen te vertellen, bekijk de feiten vanuit verschillende perspectieven en ontdek hoe het bij elkaar past.

    Experimenteer: Vul het verhaal in, wat zijn de missende stappen en welke aannames heb je gemaakt? Test het concept met partners, klanten en omstanders. Kleine experimenten kunnen grote verrassingen voorkomen.

  • Breng jou verhaal tot leven.

    Ownership: een plan blijft een plan tot mensen er mee aan de slag gaan. Vind ambassadeurs en leiders en maak ze deel van het proces. Een betrokken publiek hoef je niets te verkopen.

    Gebruik: Een praatplaat is meer dan een plaatje, het is een gebruiksmiddel, voordat we het mooi maken zorgen we ervoor dat jou organisatie er op door kan bouwen en terugpakken.

    Pitch een plaat zegt meer dan 1000 woorden. Presenteer en verkoop jou idee zonder eindeloze slides en lange verhalen. Een overzichtelijk beeld maakt het duidelijk dat je weet waar je het over hebt en maakt jou verhaal onweerstaanbaar.

Aanpak en Tools

Summary Block
This is example content. Double-click here and select a page to feature its content. Learn more